Nici bancile din Romania nu sunt scutite de derapaje de comunicare atunci cand fac apel la companii ai caror angajati o iau pe aratura. De data aceasta avem de a face cu designeri cu acte in regula aflati intr-o mica stare de parasire a inspiratiei. Daca lasi calul sa-ti traga plugul creatiei pe camp si te asezi dupa o mahmureala serioasa pe o banca pe marginea campului te vei trezi ca ea se indragosteste de visele tale. O astfel de traznaie le-a iesit unor specialisti in comunicare de la o agentie de publicitate cu prestanta, ai caror creatori incap intr-un vagon de tren de clasa a II-a. Oamenii au comis-o de cel putin trei ori in inocenta lor colectiva si au lansat pe piata o mare tampenie. In primul rand au gasit ca sursa de inspiratie pentru logo-ul Bancii Romanesti simbolul BIOHAZARD ( risc biologic). Da…Exact ! Vedeti bine ca pana si culoarea au respectat-o cu sfintenie, apoi s-au gandit ca poate aceasta batjocura sa mearga si la nivelul comunicarii verbale.
Cum naiba a iesit, dar aceasta Banca Romaneasca este parte a Bancii Nationale a Greciei. Si asta la vedere, cu tupeu si o ireprosabila ofensa adusa clientilor romani. Cum doua erori nu pot ramane singure s-au gandit sa faca o ,,Trilogie antica” montata la scena deschisa. Au ales ca simbol al cresterii si dezvoltarii economiilor clientilor un bonsai. Aceasta planta care indiferent de specie este renumita prin faptul ca poate ramane sute de ani la aceeasi marime a fost preferata plugarilor care au pus-o pe site-ul bancii cu pricina.
Celelalte erori sunt mult mai mici decat acestea pe care vi le-am enumerat, dar nu le voi trece cu vederea pentru ca in final totul se traduce printr-un proiect de comunicare vizuala catastrofal. Literele ,,B” si ,,R” din interiorul logo-ului sunt din categoria Arhaic romanesc, dar nu si cele din descrierea integrala a bancii cu pricina. Dispunerea pe o orizontala extinsa face imposibila plasarea ei in formate verticale. Logo-ul este mic si cu multe detalii care se pierd la micsorare. Folosirea a doua limbi intr-o singura propozitie fara exemplificarea exacta a denumirii bancii mama. Nu in ultimul rand vreau sa va comunic ca un astfel de logo se vinde undeva la cateva mii de euro, iar manualul de identitate complet al instutiei mai costa inca pe atata. Sa mai spuneti ca bancile nu au bani, iar pe acolo nu sunt si specialisti notabili in marketingul vizual.