Elementele de identitate ale brandului

Numele
Numele brandului este unul dintre atuurile cele mai importante, fiind fundamental pentru piată. Identificarea unui nume pentru un brand a devenit atât de importantă, încât unele agentii nu se ocupa decât cu asa ceva. Unele nume au derivat din denumirea companiei în timp ce altele au fost inventate de către agențiile de publicitate sau chiar de către proprietarul brandului – câteodată, chiar de către
directorul general. Un nume bine ales poate aduce succes, dar, pe de altă parte dacă compania nu are rezultate bune, atunci nici măcar cel mai ,,bun nume’’ nu poate salva compania de un esec. Numele este doar o parte a identitătii brandului. Logo-ul
Un logo este un simbol vizual pe care un brand sau o companie îl folosesc pentru a se identifica în fata consumatorilor. El poate fi un simplu element grafic sau chiar un cuvânt. În al doilea caz este vorba de un logotip. Cele mai multe logotipuri au o componentă lingvistică si una plastică. Logotipurile reduse la a doua componentă nu există. Oricât de simplu ar fi desenul ales de o firmă, aceasta nu-si va putea crea si impune doar prin el o identitate. Adesea logotipurile au si sloganuri. Sloganul
Sloganul sau Tag line-ul este ,,o propozitie scurtă folosită împreună cu un brand sau un logo’’. Un slogan se modifica de-a lungul timpului atunci când se initiază o nouă campanie, când se angajează o nouă agenție de publicitate sau când sloganul si-a îndeplinit menirea si nu mai are niciun rost să fie folosit în continuare. Uneori, unele slogane se întipăresc în mintea consumatorilor si chiar ajung să facă parte din subcultură. În situatiile ,,când oamenii ajung să citeze un slogan, dar nu pot numi brandul’’, cel mai bine este să se renunțe la acel slogan. Paleta de culori
Fiecare culoare are o anumită semnificaţie care variază în funcţie de cultură (albul este funerar în Orient, dar simbol al fericirii mariajului în Occident etc.). Fiecare culoare printr-un efect de sinestezie provoacă o anumită percepţie de calitate, lejeritate, forţă, prestigiu, feminitate sau masculinitate. Studiile de specialitate au demonstrat că alegerea unei anumite culori pentru ambalaj influenţează percepţia asupra calităţilor produsului. De exemplu aceeaşi cremă de faţă a fost percepută diferit atunci când a fost ambalată într-un recipient roz faţă de un recipient albastru (prima a fost considerată delicată, cea de a doua mai dură când era vorba de fapt de acelaşi produs cosmetic). Fiecărei culori i se asociază o valoare particulară. În funcţie de sex preferinţele sunt următoarele: la femei albastrul şi roşul, la bărbaţi albastrul şi verdele. Tinerii preferă culorile strălucitoare, roşul şi galbenul, iar persoanele mai în vârstă tentele blânde, culorile închise şi de o mai slabă intensitate. Persoanele nu foarte cultivate au predileţie pentru culorile vii, precum roşul şi portocaliul; persoanele cu un nivel social şi cultural ridicat preferă culorile mai reci, tentele dulci şi nuanţele. Un brand este suficient de puternic pentru a putea fi identificat numai după culoare? O singură culoare ajută la identificarea brandului, la diferentierea produsului pe piată. (de exemplu firma Orange)Culoarea în sine este de asemenea un element al identitatii care face diferenta pe piată. Un brand ar trebuie să folosească o culoare care să fie opusul celei folosite de cei mai mari competitori ai săi.

Top