Verificarea autenticitatii brandului

 

Existenta pe piata a brandurilor de succes a generat in ultima vreme o crestere exploziva a produselor piratate. Fie ca va confruntati cu o scadere inexplicabila a vanzarilor sau aveti proba indubitabila a unui act de piraterie, este extrem de important sa aveti la indemana un diagnostic pus de profesionisti. Ambalajele sunt cele mai distructive forme de diseminare in spatiul public a pirateriei si genereaza prin gradul de multiplicare adevarate dezastre, adeseori imposibil de atenuat in absenta unor estimari. Dar ambalajele nu sunt singurii vectori de comunicare....  De cele mai multe ori la noi ajung branduri a caror imagine este distrusa iremediabil de calitatea indoielnica produselor continute de clone sau in adevarate metastaze de comunicare datorate timpului lung de agresiune la care au fost supuse. Este mai bine sa preintampini decat sa tratezi... Infractionalitatea generata de copierea si punerea in circulatie a brandurilor clonate a bulversat piata din urmatoarele motive:

  • Inexistenta unei evaluari de vulnerabilitate a brandurilor detinute de catre proprietarii de facto ai acestora.
  • Mijloacele tehnice extrem de performante cu care se realizeaza clonarea brandurilor.
  • Talentul infractorilor care pun in opera aceste piraterii
  • Implicarea distribuitorilor din necunoastere sau interes.
  • Pretul vizibil mai mic al produselor pirat
  • Calitatea dezastruoasa a produselor pirat distruge increderea pietei
  • Perioada scurta sau medie de functionare in piata. ( Tunuri financiare dublate de evaziune )
  • Atrage raspundere penala din partea proprietarului de buna credinta in cazul existentei unor victime din piata care reclama de la calitate pana la reparatii financiare enorme in cazul riscurilor pentru sanatate din cauza clonelor nedemonstrate.
  • Lipsa unor elemente de siguranta
  • Amatorismul si lipsa de informare a pietei coroborate cu atentia diminuata
  • Costurile reduse legate de actul infractional.
  • Dezastrele de imagine si cele financiare sunt adeseori ireversibile.

Brandart efectueaza la cerere evaluari profesioniste ce tin de autenticitatea si vulnerabilitatea brandurilor in urma demersurilor facute de companii sau persoane fizice cu conditia ca acestea sa ateste cu documente valide dreptul de proprietate al acestora. Ele sunt structurate pe urmatoarele directii:

  • Evaluarea diferentelor vizibile si a celor disimulate
  • Identificarea elementelor sursa
  • Gradul de perceptie si diferentiere a pietei intre original si copie.
  • Estimarea unui scenariu de punere in opera a clonei care este determinant in a realiza tabloul complet al dimensiunii fraudei si a actorilor implicati.

Pe baza acestor criterii avocatii dvs. vor putea demonstra indubitabil instantelor de judecata dimensiunea fraudelor in domeniul brandurilor cu o estimare cat mai exacta a prejudiciilor de imagine si a celor financiare pe care urmeaza sa le pretindeti. Evaluarea vulnerabilitatii brandului Se face pe baza modelului remis si este structurat dupa urmatoarele criterii:

  • Gradul de complexitate/simplitate
  • Identificarea elementelor definitorii (originale)
  • Riscul de confuzie
  • Definirea elementelor puternice/slabe de comunicare vizuala
  • Nivelul de esentializare
  • Gradul de implementare in piata dupa calitate si timp de functionare
  • Impactul la public dupa canalele de diseminare
  • Comportamentul pietei/publicului tinta
  • Evolutia potentiala raportata la nivelul de cultura si context a pietei
  • Estimarea scenariilor de piratare vizuala.
  • Analiza erorilor de comunicare vizuala
  • Gradul de securizare
  • Solutii de ameliorare si securizare

Pentru orice legat de acest subiect contactati-ne pe Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Top