Într-unul dintre ultimele articole postate pe site-ul IQuads am găsit aceasta “recreație” realizată de o companie care se dorește extrem de galonată in științele brandingului și a luatului razna prin Calea Lactee. Ei transmit lumii printr-un “comunicat de presă” apariția măgulitoare, mesajul frust și divina inspirație, înnobilând cu nume de vier un țăran palid, slăbuț la vedere, dar vesel nevoie mare…
Treaba mare din această creație aflată sub semnul vărsătorului, se prelinge peste palariile din denumirea lui Ghită Laptarul – un brand creat în spatele ieslei de o echipă sindicală care în timpul programului nu e da in laturi de la nimic. Aceasta veritabilă demonstratie de forta creativa considera că publicul romanesc nu face diferenta dintre cocina si grajd, inghitind purcelusul de lapte pe post de vaca buna de muls. Laptarul Ghita este dotat cu un recipient din aluminiu, pentru că in ruralul absolut, oala de muls a evoluat spre bauxită, este usoara și in mod evident nu mai este casanta. Logo-ul reprezintă rodul profund al colaborarii dintre părinții naturali ai lui Ghită și cei care asigura ideologia acestui purcelus de lapte care va deschide ochii in primavara lui 2012. Acești guru in materie de cercetare de piata afirmă că (citam) “pentru a contura strategia de pozitionare pe segmentul de piata al lactatelor si a gasi mesajul pe care brand-ul romanesc il va transmite consumatorilor, si-a propus sa gaseasca o imagine proaspata, actuala si care sa poata fi folosita pentru viitoarele platforme de omunicare”
http://www.iqads.ro/a_22197/the_syndicate_construieste_noul_brand_de_lactate
Daca in ceea ce priveste pe cei care au porcit ideea de branding putem avea intelegere, ne întrebăm cum s-au lasat convinsi cei care au platit bani grei pentru un astfel de produs si pentru ca bunul simt sau deontologia profesionala impun o altfel de prestatie. Intr-o ecuatie in care exista mai multe necunoscute, putem afirma cu incredere ca romanii in general nu sunt idioti, nu gusta o astfel de expediere si in mod cert dupa ce vor face haz de ea o vreme o vor sacrifica de Ignatul lui 2012. Sa dai denumire de purcel unui brand de produse lactate folosind o imagine ludica, de gradinita cu program prelungit si sa afirmi ca asta reprezinta rodul unei cercetari serioase de piata este peste puterea de intelegere a unor oameni normali. Am incercat si noi sa cream o varianta la traznaie dupa ce ne-am asigurat ca daca merge Laptaru Ghita merge si Joiana Mezelista, Melculeț vitezomanu, Lenin Capitalistu, Harap Alb Carbunaru etc.
Dincolo de toate este inadmisibil sa oferi publicului o astfel de incantatie chiar daca ai girul celor care din necunoastere sau nonconformism pot considera ca romanii pot inghiti orice.