Pe-al nostru steag e scris unire ! – Hymni i Flamurit (in albaneza)
Obisnuiti sa fim abonati consecventi ai circului mediatic, am uitat adeseori sa privim romanii si realizarile lor cu ochii eliberati de consumerismul generat de metastazele politicului. Intr-un mod ciudat exista o multime de lucruri pozitive care ar trebui sa ne faca sa acceptam ca unii dintre noi chiar au reusit sa faca ceva dincolo de prejudecatile oarbe. Am sa ofer celor care au placerea sa afle lucruri interesante despre Romania intr-un spatiu rar al stirilor pozitive , informatii atat de necesare intr-un context in care negativismul , refuzul si introspectia raului au ajuns sa ne defineasca prea consistent in ultimii ani. Voi posta o serie de articole legate de aspecte profund legate de brandingul national, aflate printr-un concurs de imprejurari in ritualul international.. Nu va fi un excurs usor de acceptat, mai ales ca din ce in ce mai putini romani sunt dispusi sa vada si partea buna a acestei natii ajunsa in cel mai dificil moment al identitatii nationale . Muzica reprezinta alaturi de multe alte realizari, un produs eligibil de a deveni brand national cu conditia sa adune suficienta recunoastere in tara de origine pentru a putea fi ulterior exportata. La noi insa lucrurile stau exact pe dos.
Primul soc !
Imnul Albaniei este scris de Ciprian Porumbescu, iar versurile reprezinta o adaptare a textului compus de Andrei Barseanu pentru piesa ,,Pe-al nostru steag e scris unire !” La prima vedere o astfel de informatie ar suna incredibil, dar se pare ca nu este singura intamplare in care unele natiuni au considerat necesar sa imprumute valori care romanilor. Am sa postez aici cele doua intepretari pe care va rog sa le comparati.
Daca aveati vreun dubiu in legatura cu muzica, va ofer si traducerea disponibila pe Wikipedia a textelor care insotesc coloana Sonora: http://ro.wikipedia.org/wiki/Hymni_i_Flamurit
Si ca sa nu considerati ca este doar o intamplare, imnul Israelului ( Hatikva) are se pare o legatura cu o melodie din folclorul romanesc.
Am postat alaturi si cateva referinte legate de aceste lucruri interesante care v-ar putea conduce mai usor in lumea brandingului asa cum este el exprimat in toata complexitatea sa. Nu ma indoiesc ca astfel de lucruri ajung sa consolideze perceptia generala despre importanta cunoasterii unor sisteme de valori atat de putin identificate in interiorul granitelor, dar care fac din Romania un puternic filon de promovare la nivel international. Va las sa judecati singuri in ce masura vreo productie actuala din muzica pseudo-romaneasca care acompaniaza gratarul cu mici din spatele blocurilor are valoarea de a mai deveni vreodata sursa de inspiratie de o astfel de valoare… Si cu toate acestea maine sau peste ani, un roman va mai lasa ceva la dospit in ungherele istoriei pe care un strain se va indarji sa-l scuture de praf pentru a-l face simbol national.