Unul dintre cele mai de notorietate ambalaje de ispiratie sovietica este cel de sare iodata al celor de la SALROM SNS S.A. Bucuresti. Nu i-as fi alocat acest articol daca nu ar intra cu succes in topul celor mai comuniste formule de prezentare la raft al unui produs de prima necesitate. Cei care se ocupa de marketing au considerat ca o solnita bucatar care sta zambitoare cu mana intinsa gata sa presare sarea cu lingura este cea mai inspirata metoda de comunicare vizuala a acestui produs. Designul de ambalaj , ca sa ii spunem cu multa indulgenta asa, a beneficiat pana de curand de o gaselnita creativa halucinanta. Suntem siguri ca nu va veti prinde prea repede ce au vrut sa transmita cei care au creat logotipul cu doi omuleti (unul galben si unul verde) care sar dupa o pasarica rosie. Sa va dam explicam noi ce am inteles inainte de a le face celor care au avizat asa ceva o recomandare catre mai multa lectura. Cei doi omuleti sar odata , adica impreuna. Ei fac acest salt pentru ca specialistii in decriptarea mesajelor subliminale sa inteleaga ca proprietatea sarii de a fi iodata poate fi asociata termenilor de saritura cu elan produsa de doi omuleti in acelasi timp. Privind cu atentie aceasta creatie nu ne mai intrebam de ce Romania este o tara atat de nesarata cand avem factori de decizie atat de calificati in spatiul vizual. Si pentru cultura lor generala ODATA se scrie intr-un cuvant atunci cand este adverb de timp si poate fi inlocuit cu CANDVA sau INSFARSIT, si O DATA (in doua cuvinte) cand “o” reprezinta un numeral care determina numarul de “dati” cand s-a produs actiunea. In urma acestei realitati gramaticale care se produce pe biata litera “I” langa care sar hominizii putem conchide ca “doi omuleti sare candva dupa una bucata pasarica”
{gallery}editoriale/sare:200:300:0{/gallery}