Existența pe piață a brandurilor de succes a generat în ultima vreme o creștere explozivă a produselor piratate. Fie că vă confruntați cu o scădere inexplicabilă a vânzărilor sau aveți proba indubitabilă a unui act de piraterie, este extrem de important să aveți la îndemână un diagnostic pus de profesioniști.
Ambalajele sunt cele mai distructive forme de diseminare în spațiul public a pirateriei și generează prin gradul de multiplicare adevărate dezastre, adeseori imposibil de atenuat în absența unor estimări. Dar ambalajele nu sunt singurii vectori de comunicare. De cele mai multe ori la noi ajung branduri a căror imagine este distrusă iremediabil de calitatea îndoielnică produselor conținute de clone sau în adevărate metastaze de comunicare datorate timpului lung de agresiune la care au fost supuse. Este mai bine să preîntâmpini decat să tratezi.
Infracționalitatea generată de copierea și punerea în circulație a brandurilor clonate a bulversat piața din următoarele motive:
- Inexistența unei evaluări de vulnerabilitate a brandurilor deținute de către proprietarii de facto ai acestora.
- Mijloacele tehnice extrem de performanțe cu care se realizează clonarea brandurilor.
- Talentul infractorilor care pun în opera aceste piraterii
- Implicarea distribuitorilor din necunoaștere sau interes.
- Prețul vizibil mai mic al produselor pirat.
- Calitatea dezastruoasă a produselor pirat distruge încrederea pieței.
- Perioada scurtă sau medie de funcționare în piață. (Tunuri financiare dublate de evaziune).
- Atrage răspundere penală din partea proprietarului de bună credință în cazul existenței unor victime din piață care reclamă de la calitate până la reparații financiare enorme în cazul riscurilor pentru sănătate din cauza clonelor nedemonstrate.
- Lipsa unor elemente de siguranță.
- Amatorismul și lipsa de informare a pieței coroborate cu atenția diminuată.
- Costurile reduse legate de actul infracțional.
- Dezastrele de imagine și cele financiare sunt adeseori ireversibile.
Brandart efectuează la cerere evaluări profesioniste ce țin de autenticitatea și vulnerabilitatea brândurilor în urma demersurilor făcute de companii sau persoane fizice cu condiția ca acestea să ateste cu documente valide dreptul de proprietate al acestora.
Ele sunt structurate pe următoarele direcții:
- Evaluarea diferențelor vizibile și a celor disimulate.
- Identificarea elementelor sursă.
- Gradul de percepție și diferențiere a pieței între original și copie.
- Estimarea unui scenariu de punere în opera a clonei care este determinant în a realiza tabloul complet al dimensiunii fraudei și a actorilor implicați.
Pe baza acestor criterii avocații dvs. vor putea demonstra indubitabil instanțelor de judecată dimensiunea fraudelor în domeniul brandurilor cu o estimare cât mai exactă a prejudiciilor de imagine și a celor financiare pe care urmează să le pretindeți.
Evaluarea vulnerabilității brandului
Se face pe baza modelului remis și este structurat dupăa următoarele criterii:
- Gradul de complexitate/simplitate.
- Identificarea elementelor definitorii (originale).
- Riscul de confuzie.
- Definirea elementelor puternice/slabe de comunicare vizuală.
- Nivelul de esentializare.
- Gradul de implementare în piață după calitate și timp de funcționare.
- Impactul la public după canalele de diseminare.
- Comportamentul pieței/publicului țintă.
- Evoluția potențială raportata la nivelul de cultură și context a pieței.
- Estimarea scenariilor de piratare vizuală.
- Analiza erorilor de comunicare vizuală.
- Gradul de securizare.
- Soluții de ameliorare și securizare.
Pentru orice legat de acest subiect contactați-ne pe office@brandart.ro