Atunci când aglomerația de pe rafturile magazinelor, lipsa de cunoaștere a producătorilor, zgârcenia și sindromul copy-paste se întâlnesc cu un amator în ale designului, rezultatul este cel din imagine. Ambalajul unui produs, de oricare natura trebuie să țină cont de câteva principii de bază din care unul este obligatoriu: atractivitatea. Pentru a-l face să raspundă acestei provocări trebuie ca oricare dintre decidenți să admită că trebuie să fie cât mai vizibil și ca atare diferit de celelalte aflate la locul de vânzare. Unii dintre producători ajung ca pe un brand să scoată o linie de ambalaje pe care se străduiesc să le diferețieze cu un element sau două astfel încat să fie percepute ca având același pedigree. Puțini sunt aceia care realizează că atât timp cât pui unul lângă altul niște ambalaje anoste supui ochii cumpărătorilor la un supliciu care îi face să își piardă atenția comparativă. Însă lucrurile sunt și mai spectaculoase atunci când mai multe produse concurente suferă de aceeași problemă. Un raft anost care determină clienții să cumpere la întâmplare piezând capacitatea de fidelitate este greu de cuantificat în cifrele unei strategii de marketing eficiente.
Cazul pufarinelor este cât se poate de evident. Am alăturat câteva produse așa cum se întâmpla să le vedeți pe rafturile unui magazin pentru a estima daca avem sau nu dreptate. Ca regulă generală în abordarea unui ambalaj pentru un produs multicolor, dacă vă doriți să-l pierdeți în decorul terenului de lupta, vă asiguram că ați reusit! Veti face bani buni din conceptia materialelor destinate vestimentatiei de camuflaj. Adica v-a iesit perfect si cu greu ne-am putea imagina ca nu veti avea o piata asigurata. Lasati-va de pufarine si treceti repede de productia de uniforme militare.
Pufarinele sunt multicolore, iar faptul ca alegeti ca ambalajul sa aiba o fereastra va impune sa temperati haosul cromatic al elementelor de design. Cereti designerului sau cum s-o numi el, sa tina cont de asta si obligatoriu nu va rezumati la a accepta un concept fara sa-i faceti proba de perceptie punandu-l intre cele ale concurentei. Pufarinele dvs. nu trebuie sa arate la fel ca un test de acuitate vizuala intr-un test ofalmologic. El trebuie sa se vada si apoi sa placa !
In exemplele din imagine toate sufera de acelasi sindrom. Pufarinele sunt produse ieftine cu volum mare si cu adaos comercial mic. Ambalajul de polipropilena se imprima in general de slaba calitate si datorita faptului ca apelati la tipografi care sa va ofere costuri reduse. Atat timp cat va doriti sa vindeti mult admiteti ca pentru a realiza volume trebuie sa impuneti pietei cateva reguli de comunicare vizuala. Coloratele cereale expandate care se ivesc prin fereastra se amesteca nefericit cu multitudinea de culori ale elementelor de design, rezultatul fiind un costum de camuflaj pt orice privitor. O armata de oratanii pe post de mascote se hlizesc lasciv pe aceste ambalaje fara sa aiba nici o legatura cu ceea ce contine produsul in sine. Sa facem un pic de lumina… O fetita blonda cu orbitele verzi de atata nesomn se bate pe rafturi cu ditamai crocodilul de puf si cu un clovn… Singura legatura noi o vedem in colorantii alimentari… Deci putina decenta domnilor. Clientii cu nivel de inteligenta si dioptrii diferite.