Cât costă un consultant în PR? Iată una dintre primele întrebări pe care şi le pune un om de afaceri atunci când aude pentru prima dată de o asemenea titulatură. Un consultant în PR este o persoană care îţi oferă soluţii particularizate de business atunci când compania ta are nevoie. Când totul este în regulă, intervenţia sa ia sfârşit.
Având în vedere că nu este un angajat permanent, există trei feluri specifice de plată: o sumă lunară, plata pe oră şi plata pe proiect.
Suma lunară se referă la faptul că un specialist în PR va avea un cost pentru un anumit număr de ore pe care le-a petrecut lucrând pentru tine în luna respectivă. Ceea ce depăşeşte numărul de ore pe lună stipulate în contract, vor fi taxate suplimentar. Pentru activităţi obişnuite de PR, cum ar fi: comunicate de presă, newsletter-uri, social media, features, monitorizare de presă etc, costul este, în medie, de 250 euro pe lună. Pentru o campanie naţională de PR, un program sau o serie de evenimente, costul poate creşte semnificativ. Totul depinde de activitatea desfăşurată.
Plata pe oră înseamnă următorul lucru: un consultant în PR are un cost stabilit pentru o oră de lucru, în medie cam 6 – 8 euro/ h, putând să fie şi mai mult, în funcţie de acţiuni şi de experienţa specialistului. Ţinând cont de numărul de ore pe care îl petrece lucrând pentru compania ta, la sfârârşitul lunii se va aduna o anumită sumă pe care va trebui să o plăteşti.
Atunci când o companie desfăşoară un anumit proiect pe care trebuie să îl promoveze, angajează un consultant în PR pentru a se ocupa doar de el, de aceea se numeşte plata pe proiect. Un proiect poate să însemne organizarea unui eveniment, o campanie de PR, un program sau orice altă activitate care are o dată de început şi una de final. Coordonarea unui proiect poate să coste de la 2000 de euro până la 100.000 de euro, totul depinzând de dimensiunile sale.
De obicei, companiile optează pentru o sumă lunară, care să cuprindă activităţi obişnuite. Avantajul angajării unui consultant în PR este acela că poate îţi oferă soluţii viabile, personalizate şi eficiente pentru orice problemă de comunicare cu care se poate confrunta firma ta la un moment dat.