Una dintre cele mai interesante evolutii in planul comunicarii il reprezinta noua tendinta a conceptelor de realizare a CV-urilor. Iesite din dogmatica si birocratia sustinuta de Comunitatea Europeana, ele par sa aiba o larga deschidere in fata angajatorilor. Dealtfel era de asteptat ca sistemul cv-ului European sa fie considerat depasit si fara substanta atat de necesara sustinerii unor elemente care suscita interesul companiilor vizate de aplicanti. Intr-o lume in care invatamantul a fost aliniat si supus prerogativelor doctrinare ale autocopierii gestului, cei mai creativi si inteligenti dintre aplicanti au gasit solutia fericita a promovarii propriilor valori, iar cei care se afla in fata unor astfel de abordari sunt foarte receptivi.
Varianta CV-ului clasic este una învechită. Ca să atragi atenţia angajatorului, ai nevoie de unul care să atragă imediat atenţia şi să te poziţioneze în topul preferinţelor companiei unde îţi doreşti să ajungi. Acum, când timpul este atât de comprimat, un CV de o pagină este mai
indicat unuia de trei sau patru. Trebuie să ai în vedere că recrutorul primeşte sute de astfel de CV-uri, şi poate că nu are timp sau răbdare să le citească pe toate. Însă dacă după cincizeci de CV-uri identice, va descoperi unul vizual, scurt şi concis, surpriza va fi una foarte plăcută şi poate că va renunţa să le citească pe celelalte, gândind ca a găsit candidatul căutat. În plus, acestea transmit despre cel care a aplicat că este o persoană cu imaginaţie, modernă, adaptată la cerinţele actuale. Pe scurt, că este candidatul mult aşteptat. La întâlnirea cu un CV, ca şi la întâlnirea cu o persoană, primele secunde sunt decisive. Dacă l-ai impresionat pe interlocutor, sigur vrei primi un telefon a doua zi.
Cati dintre cei care isi cauta un loc de munca, au curajul si capacitatea de a aborda astfel un Curriculum Vitae? Raspunsul este simplu: extrem de putini. Pentru ca tocmai acest model scoate in evidenta valorile cele mai urmarite de angajatori. Dar tocmai acesti aplicanti sunt si cei care reusesc de cele mai multe ori in intentia de a-si gasi un loc de munca. Lipsa de experienta este completata de creativitate si curaj, pregatirea profesionala standardizata este ameliorata de capacitatea unei abordari care trimite la nonconformism si capacitate de adaptare, iar diferentierile grafice impun un background cultural interesant. Ma numar printre acei angajatori care refuza sute de cv-uri construite dupa modelul retardat al conceptului European si nu voi accepta niciodata o astfel de impunere daca ea nu suscita celor care le emit un minim de abordare inteligenta si nonconformista. Asemeni mie, sunt multi altii pentru care modelele prezentate mai jos reprezinta solutia unui angajat de succes.
{gallery}editoriale/cv:120:160:0{/gallery}
Primii care au facut acest pas sunt designerii si specialistii in comunicare vizuala. Ei au fortat atentia celor carora li se adreseaza pentru ca au capacitatea de a estima impactul comunicational. In realitate interesul imediat alocat unui cv creat dupa modelul handicapat European ascunde de cele mai multe ori incapacitatea unui angajator de a fi orientat catre modernitate si prezinta suspiciuni serioase in ceea ce priveste tipul de organizatie in care un aplicant urmeaza sa-si desfasoare activitatea profesionala. Compania noastra primeste periodic cereri de angajare si mai nou, solicitari de conceptie grafica si estimari legate de profilele unor aplicanti care doresc un CV modern.