Astăzi, este un „must-have” să aibă identitate vizuală chiar și un star UP, mai ales în rândul tinerilor antreprenori.
Prima întrbare: Apelăm sau nu la o agenție de publicitate?
Răspunsul este DA, orice amatorism poate fi taxat în business. Specialiștii de la agenție, pe lângă creativitate, vin cu experiență în domeniul în care vrei să activezi. Dacă alegi variant b, în care apelezi la amatori, riști să nu comunici eficient, iar publicul țintă să nu înțeleagă mesajul tău. Identitatea vizuală pentru un start UP definește și anticipiază poziția în piață.
Cu ce începe identitatea vizuală?
Logo-ul este piesa centrală, în jurul său se construiesc elemente pentru a avea o identitate vizuală completă. Pentru un start up, identitate vizuală este dezvoltată de agenţia de branding. Un antreprenor trebuie să învețe că un logo-ul nu poate substitui restul de elemente vizuale necesare. În situația în care există doar logo, lipsa elementelor vor fi improvizate, iar următoarea etapă va fi pierderea identității.
Logo = Brand, Complet fals.
Identitatea nu este un brand, este primul pas în construirea brandului. Agențiile de publicitate nu creează branduri, asta o face publicul. Un antreprenor de succes va înțelege că e foarte importantă construirea identității, dar nu și suficientă pentru a da naștere unui brand.
Simplu… nu e destul
Orice organizație nou înființată se confruntă cu această problemă. Vrea să concentreze toată identitate într-un spațiu mic, limitat. Din acest motiv ei cred că designeri le vor oferi o grafică de mici dimensiuni, foarte stufoasă și fragmentat construită, colorată, cu multe forme și atunci simplu… nu e destul. Simplu nu se traduce simplist. Simplu înseamnă concentratea pe lucrurile esenţiale şi cu impact puternic, într-o formă clară, memorabilă… simplă.
Perceperea identității
Din momentul în care există un portofoliu de elemente grafice, trebuie conștientizată importanţa comunicării şi dinamizării. Nu este nicio diferență între o identitate necomunicată şi una inexistentă. Identitate trebuie să fie cunoscută, vizibilă şi să creeze legături cu publicul ţintă. Pentru un start-UP este dificil să gasească soluția magică pentru a se promova. În această situație are nevoie de consiliere, să găsească cele mai potrivite canale prin care să ajungă la publicul țintă.