In urma Notificarii nr.31din data de 9.03.2012 facuta de catre ALLEVO
DISTRIBUTION S.R.L. prin care ni se solicita retractarea materialului
publicat la rubrica Editorial cu privire la logo-ul Lăptaru Ghita, am
dat curs in termenul prevazut acestor cerinte. Pentru a nu exista nici un
fel de interpretari care ar putea aduce atingere unui brand facem
urmatoarele precizari:
1. Rubrica Editorial trateaza intr-o proportie majoritara subiecte de
comunicare vizuala in maniera unui pamflet, si porneste de la modul in
care aceste subiecte suscita polemici sau argumente critice in mediul
virtual.
2. In notificarea facuta se cere pe langa retragerea materialului si
formularea unor argumente care pe de o parte sa justifice demersul
publicistic, iar pe de alta, prezentarea scuzelor fata de cei care s-ar
putea simti lezati.
Ca atare consideram ca argumentele prezentate in notificarea 31 cu privire
la etimologia cuvantului Ghita sunt pertinente si le completam cu faptul
ca originea denumirii ,,Ghita,, are ca filon de inspiratie lingvistica nu
numai greaca dar si limba vorbita de populatia albaneza in al carei
dialect ,,gic,, are o conotatie care ne-a indus in eroare in urma
documentarii. Datorită gradului de apropriere fonetică destul de
ridicat dintre derivatul nou-format Ghiţă(apărut în urma
venirii slavilor în spaţiul Carpato-Danubiano-Pontic) şi
*g’iţ, s-a produs o depreciere a sensului care a dus în final la
dispariţia cuvântului propriu-zis, substantivul propriu rămânând
însă dominant în campul semantic originar.
3. Totodata suntem obligati sa recunoastem ca toate referirile din zona
virtuala cu privire la asocierea denumirii de Ghita cu substantivul
,,porc,, sunt consecinta necunoasterii etimologiei cuvantului de catre
cei care le promoveaza. In mod evident, folclorul si literatura a stat la
baza unor asocieri dintre cele mai nefericite. Astfel, in mediul virtual
Joiana a fost asociata unei vaci, Grivei, unui caine iar importurile
provenite din alte surse au stat la baza lui Donald-ratoiul, Felix-motanul
etc.
4. In baza acestor argumente ne cerem scuze pentru interpretarea eronata,
comparatiile prezentate sau formularile care ar putea crea prejudicii de
imagine marcii Laptaru Ghita si admitem ca sursele de informare din care
ne-am documentat nu mai pot prezenta credibilitate chiar daca abunda in
astfel de asocieri.
5. Analiza care a stat la baza crearii acestei marci porneste de la o
realitate care in mod cert este documentata pe baze serioase si vine sa
construiasca un brand pe segmentul lactate cu denumirea de Laptaru Ghita,
situatie care pe langa ineditul abordarii are darul de a corecta in
mentalul colectiv orice legatura dintre numele invocat si un animal
domestic.