Acesta este unul dintre exemplele de mimetism vizual care poate induce confuzie si un comportament negativ cumparatorului. ,,Grande” este o marca de ceaiuri, iar ,,Campofrio” de mezeluri si chiar daca nu se regasesc in aceeasi zona de expunere intr-un spatiu comercial, un client care cauta ceai va trece usor cu vederea peste ,,Grande” pentru ca pe retina imaginea acestuia se suprapune destul de mult cu cealalta. Situatia functioneaza si invers. Nu comentez aici care dintre autorii celor doua marci a fost cel care l-a creat mai intai, dar in mod cert exista cateva similitudini dincolo de diferente. In primul rand culoarea dominanta ramane rosul pentru amandoua brandurile. Apoi bordura aurie este iarasi un subiect vizual comun. Si prima litera face parte din aceeasi zona de perceptie vizuala. Veti spune ca sunt totusi si diferente, dar daca facem o evaluare simpla, intr-un magazin cu cateva mii de branduri este usor sa inventariem aceste diferente atunci cand privirea ne este bombardata cu informatie vizuala? Mai poate oare drapelul de la ,,Campofrio” sa ramana singura diferenta notabila cand marca ,,Grande” va fi plasata pe o cutie colorata de ceai? Putem judeca lucrurile in doua moduri: fie creatorul imaginii ,,Grande” a dorit sa preia o parte din notorietatea vizuala a celor de la ,,Campofrio” pentru a atrage atentia asupra unui produs nou, fie autorul celui din urma a restilizat imaginea celui de la ,,Grande” pe care a intalnit-o undeva. Dupa fluiditatea desenului este clar ca primul este creat de neprofesionisti in imagine vizuala si in mod cert va trebui sa fie redesenat pentru ca mimetismul este bun in primele momente ale prezentei pe piata, ulterior produce confuzie si evident pierderi. Clientii nu trebuie sa faca eforturi in a identifica ceea ce cauta mai ales ca printre ei se afla si persoane care nu au o acuitate vizuala deosebita, se grabesc sau pur si simplu considera ca sunt inselati. Dar daca unul dintre branduri va fi grevat de un scandal legat de calitate spre exemplu? Celalalt va avea de suferit si va plati scump aceasta copie.